reklama

Aj taký kamarát som bol...

V trinástich som bol klasickým pubertálnym intelektuálom. Keďže som bol, ako neskromne priznávam vcelku talentovaný, nemal som problémy s učením. A zemepis bola moja láska. Už ako 5 ročný som dostal glóbus a učil som sa naspamäť hlavné mestá, čím som neskôr ohuroval koho sa dalo, zväčša nechápajúcich dospelých. No a ako som rástol životom, prišla aj siedmy trieda a s ňou i táto skúsenosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Na ten príbeh by som aj zabudol, ale pred pár rokmi sme mali stretávku zo základnej školy a spolužiak, ktorý v ňom hral hlavnú úlohu, mi ho s chuťou pripomenul. Bol to už koniec školského roku a uzatvárali sa známky. Hodina zemepisu s pani učiteľkou Š., do ktorej sme boli mimochodom obaja zahľadení, prebiehala v parnom letnom dni ako to už býva s patrične hustou atmosférou. Martin odpovedal, chcel si opraviť z dvojky na jednotku a vcelku mu to šlo. Vskutku sa nepamätám, či som vôbec sledoval túto jeho snahu, veď koho by to už trápilo, keď má známku uzavretú. Sedel som v poslednej lavici, keď nastala osudná chvíľa. Pani učiteľka Š. sa obrátila k triede s výzvou: „Kto dá Martinovi poslednú otázku, ktorá by bola hodná jednotkára?“ To bolo niečo pre mňa, tu sa konečne môžem ukázať, ako to vidím ja. Moja ruka vyletela hore. „Áno, Juraj, čo to bude?“ zaznel hlas obľúbenej pani učiteľky. Všetky moje mozgové závity pracovali naplno, aby vymysleli dokonalú otázku. Je to tu. „Vymenuj všetky štáty Sovietskeho zväzu a ich hlavné mestá,“ zaznelo z mojich úst a bol som so sebou spokojný. Moje vnútorné Ja mi mi vravelo, že za odpoveď na takúto otázku si naozaj Martin zaslúži jednotku. To ako ozelenel, začal hapkať a boriť sa so šialenou otázkou mi už veľmi neutkvelo v pamäti. To už poznám len z jeho rozprávania. Vymenoval všetky štáty, ale hlavné mestá boli nad jeho sily. Moje vtedajšie vnímanie ma uistilo, že to dopadlo spravodlivo, keďže to nevedel, jednotku si nezaslúžil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po rokoch na stretávke to na mňa vytiahol. Ževraj má dobrú historku. Súc múdrejší končiaci vysokoškolák som tupo hľadel, ako opisuje mňa, ako potápam jeho predstavu zaskvenia sa pekným vysvedčením. Keď som počul, čo som spravil, mal som z toho dosť zvláštny pocit. V časoch základnej školy, u mňa víťazili pravidlá. A ešte aj dlho potom, bol to dlhý proces...

Mimochodom tých štátov bolo 15 a ja som odpoveď poznal, Gruzínsko Tbilisi, Arménsko Jerevan ... 

Ďuri Čižmárik

Ďuri Čižmárik

Bloger 
  • Počet článkov:  132
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu