reklama

Prečo by som si odňal volebné právo

Myslím si, že mne ako médiami manipulovanému a politicky nevedomému občanovi by malo byť odňaté volebné právo. Výsledky volieb by iste nabrali politologicky vyšší zmysel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Netuším, čo sa skrýva za pojmami pravica a ľavica. Teda pravičiari sú pre mňa orientovaní viac na podnikanie a súkromné blaho, ľavičiari skôr na sociálne istoty. Hmm, čo ešte o nich viem? K ľavičiarom patria komunisti a sociálni demokrati. K pravičiarom KáDéHáci a eSDéKáÚ. S mojim vysokoškolským vzdelaním humanitného zamerania však absolútne neviem posúdiť dôsledky toho, keď vládnu jedni alebo druhí. Asi to bude aj tým, že vďaka tomu že mám z čoho žiť, netriem biedu a preto ma až tak neskonale nevytáčajú (ne)úspechy súčasnej či minulých vlád.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aby však moje politické zmýšľanie bolo ešte chaotickejšie, máme tu aj liberálov (sedia vpravo alebo vľavo?), konzervatívcov, strany, ktoré sú v strede, zelených a národné strany.

Najzávažnejším obvinením však ostáva, že to že tomu nerozumiem, mi nevadí. Ba dokonca mi to vôbec neprekáža v tom, aby som diskutoval o politike. Ono to zase nie je také zložité.

Ak chcete vyzerať, že držíte s modernou pravicou, stačí vám pár fráz. Napr. aby ste sa dokonale dištancovali od mečiarizmu, treba vedieť povedať: „Je neslýchané, že únos Michala Kováča mladšieho je stále nevyšetrený,“ alebo „Ten Lexa by mal už dávno sedieť.“ Tieto dve formulky vám získajú povesť správňáka. Alebo v súčasnosti: „Fico je populista.“ To ste už takmer expert na rozdiely pravice a ľavice. Dokonca nemusíte vedieť už nič viac. Horliví politickí aktivisti vám už k nim dodajú toľko komentárov, že máte vystarané o celovečernú zábavu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Smutným faktom pre ľudí, ktorí to s politickými teóriami myslia vážne je, že ja volebné právo mám. Neviem, čo je pravica, neviem čo je ľavica. Ale to ani k voľbám nepotrebujem. Stačí mi vedieť, že KáDéHá sú kresťania. Hmm, myslím si, že zastávajú hodnoty, ktorým verím aj ja. Zaujímavé. Vôbec nikdy som ich volebný program nečítal. Ale už som sa rozhodol. Budem ich voliť. Keby som tu chcel naštvať antikatolíkov, asi by som napísal, že je to preto, že aj v kostole to hovorili, ale to nie je pravda a nebudem vám klamať ani v rámci čítanosti alebo veľkej diskusie.

Toto sú moje politické úvahy. Smutné je, že takých ako som ja, či už sa vám to páči alebo nie, je drvivá! väčšina. Netušíme ako veci fungujú, ale nepriznáme si to, aby sme nevyzerali ako úplní blbci (dúfam, že týmto slovom neporušujem kódex blogera, k otázke či som ho čítal sa nevyjadrujem a znovu súhlasím z jeho úplným znením, ak som ho porušil, ospravedlňujem sa).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Volebné právo máme a „budeme rozhodovať o osude tohto štátu“. (aká pekná predvolebná fráza)

Napriek všetkému si myslím, že väčšina ľudí nemá dokonca o politike ani takú mizivú šajnu ako ja. A predpokladám, že si tiež o sebe myslia, že sa politike rozumejú viac než tí ostatní.

Čo si však naozaj myslím, že vyššie spomínané pojmy nebudú až tak dôležité. Myslím, že hlavnými otázkami politiky sú moc a peniaze. Všetko ostatné je len prostriedkom pre ich získanie a na to sme my všetci používaní v mene demokracie.

Dozvolenia.

Ďuri Čižmárik

Ďuri Čižmárik

Bloger 
  • Počet článkov:  132
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu